שיווק דיגיטלי הוא הכלי האפקטיבי ביותר לחשיפה מול לקוחות פוטנציאליים והמנוע שמאיץ את היעילות שלו הוא כתיבת תוכן . כלומר, יצירת תכנים סופר-איכותיים שעונים על הצורך של הלקוחות ומובילים אותם לפעולה. בין אם מדובר על רכישת מוצר בחנות און-ליין ובין אם על השארת פרטים ליצירת קשר. כשהעסק פונה גם (או בעיקר) לקהלים ספציפיים, חשוב להתייחס לזה בכתיבה השיווקית. העיקרון הוא פשוט. ככל שהתכנים שלכם יהיו ממוקדים לצרכים האמיתיים של קהלי היעד, וככל שתשכילו לרדת לרזולוציות קטנות, כך התמורה בעבור התוכן השיווקי תהיה בהתאמה.
כתיבת תוכן מגזרי
על מנת להסביר את המתודולוגיה הזו ניקח לדוגמה עסק שמציע טיולים מאורגנים בבודפשט. מצד אחד העסק לא פונה רק לקהל הדתי ומצד שני הוא מארגן באופן שוטף (גם) טיולים לשומרי מסורת. חברת הטיולים יכולה לייצר כתיבת תוכן "מגזרית", בעלת אפקטיביות רבה, שתהפוך גולשים ללקוחות.
במה דברים אמורים?
ובכן, העסק יכול להחליט, למשל, שהוא מעלה סדרת כתבות בבלוג באתר שעוסקות בנושאים שמעניינים את הקהל הדתי בנוגע לבודפשט. לדוגמה, "5 מסעדות כשרות בבודפשט" או "איך מגיעים מבודפשט לציון החתם סופר בברטיסלבה". אפשר לשזור את המסרים השיווקיים של חברת הטיולים בתוך הטקסטים עצמם ולהשתמש בניסוחים כמו "בטיולים המאורגנים שלנו המטיילים אוהבים בעיקר את מסעדת X ברובע היהודי שמגישה את הגולש הכשר הכי טוב בהונגריה" או "פעמים רבות בשבתות אחרי בית הכנסת אנחנו קופצים לבית של משפחת Y לסעודת שבת בסגנון הונגרי אותנטי".
הכוח של מאמרי זנב ארוך
כתיבת תוכן ספציפית עשויה להרים את האתר העסקי בגוגל. ככל שהמאמרים יהיו נישתיים וממוקדים יותר, כך הם גם יהיו איכותיים ובעלי סיכוי גבוה לטפס בתוצאות החיפוש. נחזור שוב לעסק של הטיולים המאורגנים בהונגריה ונמקד את ההסבר לקהל הדתי. תוכן גנרי בנושא "טיול מאורגן בבודפשט" פונה לקהל יעד רחב וכמובן שלא יכול (ולא צריך) לגעת בנושאים ספציפיים שמעניינים שומרי מסורת. מנגד, כתיבה שיווקית לפי הכותרת "טיול מאורגן לשומרי מסורת בבודפשט" תעסוק גם בעיר וגם באלמנטים שרלבנטיים לציבור הדתי-לאומי בבירת הונגריה כמו בתי כנסת בקרבת אתרים יהודיים, בתי חב"ד, מסעדות כשרות וכו'. הסיכוי שמשפחה דתית תשאיר פניה לקבלת פרטים לאחר קריאת מאמר ממוקד לצרכיה הוא גדול בעשרות מונים מהסיכוי של אותה המשפחה בדיוק לפנות לעסק שמדבר באופן כללי על טיולים מאורגנים. השיטות האלה של כתיבת מאמרים עם "זנב ארוך", כלומר מאמרים בעלי כותרת בת 4-5 מילים, הן רק חלק מהתורה. חברות שמציעות שירותי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יודעות לפלח קהלים ולדייק תכנים בצורה טובה.
האם הכתב צריך להגיע מהמגזר? לאו דווקא.
בדומה לעסק שמציע טיולים מאורגנים בבודפשט, גם חברה לכתיבת תוכן לא יכולה להחזיק כותבים ייעודיים לכל מגזר ומגזר בפסיפס הישראלי. ניתן לגשר על פערים מסוימים בז'רגון או בשפה על ידי קיום שיחות עם העסק תוך העלאת השאלות המרכזיות שנשאלות על ידי הקהל שהטקסט אמור לגעת בו. לפני שהכותב מתחיל לעבוד על תוכן שמיועד לקהל הדתי, נערכת פגישה עמו שבה מציפים את כל הסוגיות הנפוצות שמועלות על ידי משפחות דתיות. מנסחים לשאלות הללו את התשובות הנכונות ויוצאים לדרך עם כתיבה שיווקית איכותית ביותר.